Ota yhteyttä
FI EN 中文

Motoristeilta motoristeille

Nuviz Inc:n tarina alkoi Yhdysvaltojen San Diegosta, jossa muutamalla innokkaalla motoristilla oli loistava liikeidea: moottoripyöräkypärään kiinnitettävä laite, jossa yhdistyisivät navigaattori, kamera, musiikkisoitin ja kypäräpuhelin. Tuotekehityksen käyntiin polkaiseminen osoittautui kuitenkin hankalaksi.

Kun San Diegossa kuultiin, että joukko entisiä microsoftlaisia olisi pian tulossa työmarkkinoille, Salossa alkoi soida puhelin. Nyt valtaosa Nuvizin työntekijöistä, noin 30 henkeä, työskentelee tuotekehitysyksikössä Salo IoT Campuksella. Yritys on tuonut markkinoille innovatiivisen kypärään kiinnitettävän Head-Up Display -laitteensa – ensimmäisenä maailmassa.

”Kampuksella on harvinaisen kannustava yhteenkuuluvaisuuden henki. Täällä ihan aidosti iloitsemme toinen toistemme menestyksestä, ja kun yhteistyökumppaneita etsitään, kaikki ovat valmiita vinkkaamaan, jos tuntevat osaavia kavereita”, sanoo Petri Hirvonen, Nuviz Oy:n Senior Rider, Product Management, Sales & Marketing.

Hirvonen, kuten moni muukin Nuvizin tiimistä, on pitkän linjan moottoripyöräharrastaja. Siksi yritys tietää, minkälaista teknologiaa motoristit tarvitsevat. Kun laite yhdistää monta ominaisuutta, tärkeä kysymys on myös käytön helppous. ”Voisi sanoa, että kehitämme koko ajan parasta mahdollista tuotetta myös itsellemme”, Hirvonen sanoo.

Käyttäjien ymmärtäminen ja käytettävyyteen panostaminen ovat kannattaneet: hiljattain markkinoille tuotu tuote on otettu moottoripyöräilijöiden parissa innostuneesti vastaan, ja innovaatiopalkintoja on kertynyt jo iso joukko.

Tältä Nuviz innovaatio näyttää!

Kaikki tarinat